Wykorzystanie sprzętu
Treść
1 ROK za NAMI
Od samego początku, kiedy do szkoły dostarczany był sprzęt zakupiony w ramach z Projektu Rządowego Laboratoria Przyszłości był on wykorzystywany. Pomimo, iż założono, że bohaterem w danym miesiącu zostanie jedno urządzenie, to wykorzystywane jest wyposażenie, które dostosowane jest do potrzeb pracy na zajęciach.
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
W marcu bohaterem został pistolet na gorący klej. Uczniowie tworzyli prace wytwórcze oraz ozdoby świąteczne przy użyciu kleju na gorąco.
Luty
W Lutym bohaterem miesiąca został zestaw Arduino. Uczniowie poznali działanie programu edukacyjnego, który poszerzył wiedzę zainteresowanych z zakresu elektroniki i nowoczesnej technologii. Zajęcia odbyły się z pomocą informacji i przykładowych kodów programów dostępnych w instrukcji obsługi zestawu.
Styczeń
Kolejny miesiąc minął, kiedy nasza szkoła realizowała zajęcia z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Bohaterem w styczniu została Lutownica. Krótko mówiąc stacja lutownicza trafiła do rąk uczniów, dla których lutowanie jest łatwą metodą łączenia ze sobą różnych rodzajów części elektronicznych. Dzięki swojej pasji uczniowie klasy 7 pokazali swoim rówieśnikom i kolegom jak zagospodarować własny czas konstruktywnie i ciekawie. Na płytkach elektronicznych instalowali i usuwali podstawowe elementy, które znajdują się w każdym urządzeniu elektronicznym. Prezentując swoje umiejętności posługiwania się stacją lutowniczą zaciekawili innych uczniów, którzy aktywnie włączyli się w zajęcia. Lekcje z lutownicą okazały się łatwe i wzbudziły zainteresowanie.
Grudzień
W grudniu bohaterem została wirtualna rzeczywistość. Uczniowie korzystali z zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości gogli VR, które umożliwiają oglądanie trójwymiarowych obrazów. Uczniowie z ławki zwiedzali muzea, zobaczyli Mur Chiński, odwiedzili Dubaj, odbyli podróż na Marsa, zanurzali się w oceanie, poznali układ słoneczny od wewnątrz, zobaczyli jak bije ludzie serce. Wymienione wizualizacje to tylko kilka miejsc w trybie 360°, trójwymiarowych obiektów i złożonych struktury na wyciągnięcie ręki, z których korzystają i będą korzystać podczas lekcji uczniowie dzięki wykupieniu 5 letniej licencji w platformie https://portal.classvr.com/. Dzięki wsparciu finansowemu lekcje naszych wychowanków zostają przeniesione w zupełnie inny wymiar. Nasze okulary wykorzystane zostały po raz pierwszy po dostarczeniu sprzętu już w czerwcu, jednak wciąż prowadzone zajęcia dostarczają uczniom niezapomnianych wrażeń.
Listopad
Listopad to miesiąc, w którym bohaterem został sprzęt Audio-Video zakupiony w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Pierwsze kroki z aparatem cyfrowym zamontowanym na gimbalu oraz blendą uczniowie z pomocą nauczycieli stawiali już we wrześniu. W bieżącym miesiącu pozyskany przez szkołę sprzęt przysłużył się do tworzenia dzieł o charakterze informacyjnym i artystycznym, zwłaszcza podczas przygotowania corocznego wydarzenia szkolnego - Wieczoru Pieśni Patriotycznych.
Październik
Październik to miesiąc, gdzie bohaterem sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości jest Wizualizer. Urządzenie to, stało się dopełnieniem naszej szkoły i zostało wykorzystane podczas lekcji odwróconej, która jest to doskonałym patentem na zaangażowanie uczniów w proces uczenia się i podniesienie ich motywacji do nauki. Na lekcjach techniki uczniowie mogli zaprezentować rezultat swojej pracy z przygotowywania się do lekcji w domu.
Wrzesień
Wrzesień to miesiąc pracy z nowym sprzętem, który szkoła zakupiła dzięki udziałowi w programie #Laboratoria Przyszłości. Już w poprzednim roku szkolnym uczniowie mieli okazję zapoznać się z częścią nowoczesnego sprzętu. W pierwszym miesiącu nauki bohaterką wśród nabytego sprzętu została drukarka 3D. Uczniowie podczas wrześniowych lekcji z informatyki i techniki z zainteresowaniem obserwowali jak drukowane są elementy z gotowych plików. Mieli możliwość zobaczenia w jaki sposób zostaje wymieniany filament. Po pierwszych fascynacjach uczniowie, tworzyli obiekty w programie Skrimarket lub Tinkercad, a następnie przy nadzorze nauczyciela drukowali elementy z biodegradowalnego filamentu.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci