Projekty dofinansowane
Teledysk - Niepodległa, niepokorna
Niepodległa, niepokorna to klip jednego z utworów promujący płytę zatytułowaną „Za wolność dziękujemy”. Realizacja projektu, w ramach którego nagrany został teledysk oraz płyta, możliwa była dzięki dotacji z Fundacji PZU.
Grudzień
Listopad
Październik
Głównym tematem październikowych spotkań z uczniami były codzienne zakupy. Na początku robili je wirtualnie. Mając ustaloną listę wyszukiwali sklepów internetowych, w których wrzucali produkty do koszyka i sprawdzali, ile musieliby wydać na codzienne zakupy.
Odbyła się wizyta w okolicznym sklepie spożywczym, podczas której samodzielnie kupowali produkty potrzebne do przyrządzenia wcześniej ustalonych przekąsek. W trakcie zajęć kulinarnych uczniowie przekonali się, że matematykę możemy spotkać podczas przygotowywania jedzenia w kuchni czy pieczenia ciast. Odmierzali składniki potrzebne do przygotowania gofrów czy innych potraw, przeliczali masę za pomocą wagi, objętość przy użyciu różnych miarek, sprawdzali temperaturę. Dzięki zajęciom nauczyli się dobierać proporcjonalnie ilość produktów potrzebnych do przygotowania potraw dla ustalonej liczby osób. Poznali różne urządzenia stosowane w kuchni i nauczyli się ich obsługi.
Wrzesień
Nasze działania realizowane w ramach projektu, rozpoczęły się testem sprawdzającym poziom wiedzy naszych uczniów. Za pomocą quizu internetowego badaliśmy umiejętność zamiany jednostek monetarnych, powierzchni i objętości, masy, temperatury.
Głównym tematem wrześniowych spotkań z uczniami było rozsądne kupowanie. Uczniowie szukali odpowiedzi na pytania: ile możemy kupić za ustaloną kwotę, jak zaplanować posiłek dla rodziny za ustaloną kwotę, ile wydajemy na codzienne zakupy, co kryją sklepowe promocje, co nam mówią sklepowe paragony. Uczniowie przynosili paragony i gazetki promocyjne po to, aby lepiej zrozumieć zasady oszczędnego gospodarowania budżetem domowym. Uczniowie wykonali prace plastyczne pod tytułem "Matematyczne Graffiti".
Podczas wyjścia do gospodarstwa rolnego uczniowie uczyli się obliczania powierzchni za pomocą przyrządów pomiarowych, ale również kroków. Poznali różne jednostki powierzchni, objętości stosowane w rolnictwie. W czasie spotkania z okolicznym rolnikiem poznali maszyny wykorzystywane w rolnictwie oraz zasady ich stosowania.
Zaczynamy
mPotęga
w ZS w WysokiejGłogowskiej
„ A ku ku! Matematyka?”
„Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”
Miło nam poinformować, że nasza szkoła po raz kolejny sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. Jeszcze przed wakacjami panie Aneta Kowalska i Joanna Bujak opracowały autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne.
Projekt „A ku ku! Matematyka?”, realizowany będzie w roku szkolnym 2021/2022 przez uczniów klas siódmych w ramach ogólnopolskiego programu mPotęga. Nasz projekt zdobył grant w VIII edycji programu. Na konkurs wpłynęło 672 wnioski z całej Polski, dofinansowanie otrzymało tylko 161 projektów. Szkoła otrzymała darowiznę od mFundacji w wysokości 8000 zł na jego realizację.
Celem projektu jest promowanie nauki matematyki w ciekawy i nieszablonowy sposób. Chcemy ukazać naszym uczniom przydatność matematyki w życiu codziennym, aby nauczyli się rozsądnie podejmować decyzje dotyczące oszczędzania, zakupów, kredytów, poznali zasady kreatywnego myślenia i wykorzystania umiejętności matematycznych w praktyce. Nasze działania realizowane w ramach projektu, to rozsądne kupowanie połączone z wizytami w sklepach, wspólne gotowanie, planowanie remontu, spotkanie z miejscowym rolnikiem i pracownikiem banku. Uczniowie będą szukać odpowiedzi na pytania: ile możemy kupić za ustaloną kwotę, jak zaplanować posiłek dla rodziny, dysponując określonym budżetem, ile wydajemy na codzienne zakupy, co kryją sklepowe promocje. Przekonają się, że matematykę możemy spotkać podczas przygotowywania jedzenia w kuchni czy pieczenia ciast. Będą odmierzać składniki, przeliczać masę, odczytywać temperaturę. Dzięki zajęciom kulinarnym nauczą się dobierać proporcjonalnie ilość produktów. Wspólnie z uczniami zaplanujemy remont pracowni matematycznej. Będziemy wyznaczać powierzchnię ścian, podłóg, projektować meble, obliczać ilość potrzebnych materiałów do przeprowadzenia zmian. Wybierzemy się do sklepu budowlanego w celu ustalenia kosztów, które trzeba ponieść. Podczas spotkania z miejscowym rolnikiem młodzież nauczy się ustalać potrzebną ilość zboża do zasiania pola, nawozów do użyźniania ziemi, oprysków na rośliny. Poszukamy figur przestrzennych, symetrii wśród roślin i budowli. Poprzez lekcje o bankowości uczniowie nauczą się rozsądnie podejmować decyzje dotyczące oszczędzania, zakupów czy kredytów. Dowiedzą się, ile kosztuje kredyt i czy warto trzymać pieniądze w skarpecie.
Serdecznie zapraszamy do śledzenia realizacji programu. Informacje oraz fotorelacje będą zamieszczane na stronie internetowej szkoły zswg.pl w zakładce „mPotęga”