1. Jeszcze dwie godziny po wyłączeniu gry komputerowej pola czołowe są nieaktywne, co całkowicie uniemożliwia uczenie się.
2. Z powodu dużej plastyczności kory mózgowej dzieci w wieku niemowlęcym, po niemowlęcym i przedszkolnym, mogą pod wpływem obrazu telewizyjnego lub komputerowego przesterować mózg na odbieranie przede wszystkim obrazów, a nie mowy. Dziecko kształtuje jedynie myślenie obrazowe, wyizolowane od działań w grupie społecznej.
3. Przedszkolaki wykazujące zdolności manualne i ćwiczące je w sposób tradycyjny, w przyszłości są lepsze z matematyki. Używanie klawiatury nie tylko nie poprawia motoryki małej (sprawności dłoni i palców), ale także nie ułatwia zapamiętywania kształtu liter.
4. Telewizja hamuje ruch fizyczny, interaktywne porozumiewanie się i zabawę oraz rozwojowy brak wyobraźni, który wymaga pełnej sensorycznej, ruchowej i emocjonalnej praktyki.